ODPOVĚDI NA VAŠE DOTAZY

Otázka 1: Proč mám vůbec uvažovat o nákupu vozů z U.S.A. nebo Kanady?

Odpověď 1: Pokud netoužíte přímo po americkém voze nebo automobilu, který se prodává jen v U.S.A. a v ČR není oficiálně nabízen, tak existují automobily, které i když u nás v ČR mají zastoupení, je výhodné i tyto značky dovážet ze zámoří, poněvadž cenová politika jednotlivých automobilek je tvořena cíleně územně s ohledem na počet prodaných vozů v určitém regionu, proto jsme schopni dovážet z U.S.A. výhodně i vozy značek, které u nás mají zastoupení, např. Mercedes, BMW, Porsche, Volvo, Subaru, Honda, Lexus, Nissan.

Otázka 2: Je pravda, že vůz, který má tovární záruku v U.S.A. (Kanadě - Mexiku) dovezením do EU tuto záruku pozbyde?

Odpověď 2: Ano i Ne. Některé automobilky se již snaží vystupovat jako globální výrobci a potom je možné tuto záruku na celém území EU zachovat. Pro ostatní výrobce to je stále teritoriální politika a zde potom přichází na řadu doplňková garance, kterou poskytujeme se svých zdrojů. Nemůže se tedy stát, že by zákazník u nás koupil vůz bez záruky, ta vyplývá i z občanského nebo obchodního zákona.

Otázka 3: Všimnul jsem si, že se ceny úplně stejného automobilu u různých prodejců liší. Proč?

Odpověď 3: U jetých automobilů to nelze přesně porovnat, poněvadž levnější vůz může být opraven po havárii, mít stočený tachometr, existují i horší důvody. U nového automobilu se do ceny vozu započítává kvalita kamionové přepravy (starý - nový kamion), kvalita lodní přepravy (kontejner - volně loženo), prodejní prostory a další výdaje, které jsou u různých dovozců nebo prodejců různé; záleží na každém kupujícím, zda si vybere nejlevnější cenu a tomu odpovídající komfort prodejních prostor, personálu, tradice a osvěty.

Otázka 4: Mám zájem o novou Corvette, která v U.S.A. stojí kolem 45.000 USD, takže to je 45.000 x kurz = 1.080.000 Kč a mám ji doma ne?

Odpověď 4: Ano, máte ji doma; ovšem pokud jste Američan a to jste k ceně nepřipočítal ještě americkou DPH, která se platí při prodeji a v inzerci se nikdy neuvádí - zcela jiná praxe jako v Evropě. Tuto otázku dostáváme opravdu velice často a je na ni jednoduchá odpověď. Prodejní cena, která se uvádí jako základní BASE cena je většinou za úplně standardní výbavu, kterou si zákazník nepřeje, proto se k ceně připočítávají balíčky výbav a potom teprve můžeme hovořit o nákupní ceně, která odpovídá představě zákazníka. Tato cena se označuje jako MSRP. Je to cena bez DPH, takže za tuto cenu se vůz bude vyvážet. Někdy se na internetu setkáte ještě s cenou INVOICE, která ovšem není určená pro zákazníky, ale pro dealery vozů, pro které je tato cena nákupní. Je známo, že prodejce vozů v U.S.A. může z MSRP ceny slevit, ale to se většinou týká vozů "ležáků," které má prodejce na skladě ve velikém množství a rád se jich zbaví i pod cenu MSRP. Naproti tomu u vozů, o které je právě zájem a které jsou zrovna IN si může prodejce prodejní cenu nadsadit, takže se běžně stává, že pokud vyjde nový model, prodává se několik tisíc USD nad MSRP. Toto se týkalo období, když na trh přicházely nové Corvette C6, nové Mustangy GT, Hummer H3 atd. Jsou značky vozů, kterých bylo vyrobeno omezené množství a ty se potom prodávají o 100% nad MSRP, viz nový FORD GT nebo Ferrari Enzo. No a výdaje na přepravu do ČR? Ty si jednoduše můžete propočítat zde na naší stránce KALKULACE

přímý email - Praha infokarta